alfanova lavede en løsning skræddersyet til os. Vi sparer nu minimum 30 min. pr. tilbud og 30 min. ved konvertering af et tilbud til en ordre. Det giver os mere tid til at sælge flere rejser.
Vores mål er at have den bedste kundeservice i branchen. Vores problem var, at vi ikke havde overblik over, om vi svarede kunderne hurtigt nok og om vi fik fulgt op på de tilbud, vi sendte ud. Jeg ved af erfaring, at hvis vi ikke vender tilbage hurtigt, så går kunden et andet sted hen.
Projektets formål
Vi havde et klart mål for projektet:
-
70% af alle henvendelser skal bevares samme dag, de bliver modtaget
-
30% af alle henvendelser skal besvares inden to dage
-
opfølgning på fremsendte tilbud skal ske pr. telefon inden 3 dage
-
yderligere opfølgning på tilbud efter 14 dage, hvis der ikke har været nogen respons på tilbuddet
alfanova anbefalede, at medarbejderne blev taget med på råd. Sammen fandt de ud af, at en af de helt store tidsrøvere var den tid, som vi brugte på at skrive tilbud og konvertere dem til ordre.
Projektets resultat
alfanova udviklede derefter en tilbudskalkulator i tæt samarbejde med medarbejderne. Resultatet var forbløffende: Vi sparer nu minimum en 1/2 time pr. afgivet tilbud og 1/2 pr. tilbud, der skulle konverteres til en ordre.
Helt konkret betyder det, at vi sparer megen tid i hverdagen:
-
Vi kan afgive ca. dobbelt så mange tilbud om dagen
-
Vi kan opfylde målet om at besvare 70% af alle henvendelser første dag og 30% inden to dage
-
Vi har tid til at følge op på fremsendte tilbud
Kort sagt, så kan vi nu yde den ekstra service, som gør at kunderne vælger os fremfor vores konkurrenter.
Annelise Dam Larsen
Managing Director
Risskov Travel Partner
Østergade 10 • 8900 Randers C • 70 22 66 00
[email protected] • www.risskov.com