Pas på skyklapperne, når du laver din KPI’er! Ellers ser du kun det, som dine data kan vise dig. Og hvem ved, måske betyder det, at du misser en mulighed – eller en bjørn. Når du så begynder at indsamle andre data, så vil du altid komme til at ødelægge de systemer, du kigger på. Bare rolig – det kan faktisk sagtens være en god ting.
Tag overtøjet på, klar opvasken eller tag en slapper i en god stol – så er her ca 40 minutter fra os.
I podcasten nævner vi en bog af Mogens Hansen. Det er helt galt, for han hedder Jens Morten Hansen. Bogen er dog stadig god. Du kan købe den her: Stregen i sandet og bølgen på vandet.
Vi nævner også en japansk tradition, kintsugi. Løst oversat betyder det, at man sætter noget sammen igen med guld. Du kan læse om det her.
På falderebbet nævner vi også en virksomhed, der laver nogle fede videoer om at vælge ERP-system. Det er dem her: Abakion
Og bjørnen – den kommer her.
https://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4
Podcasten er lavet i et samarbejde mellem Sune, Cobraid, og Johannes, alfanova.
Hvilken betydning har tidshorisonter for vores målaccept og måldannelsesprocesser? Hvorfor skal der være overensstemmelse mellem tidshorisonter for ens arbejdsopgaver og de mål, man har sat for sine KPI’er? Det – og meget mere – kan du høre mere om i denne episode af “Alt om KPI’er”.
Apropos tidshorisonter så er denne episode på hele 44 minutter. Så tag en ekstra stor kop kaffe eller hør den på en ekstra lang gåtur i det dejlige vintervejr.
Og som lovet er her videoen med tegning af Spider-man 🙂
Podcasten er lavet i et samarbejde mellem Sune, Cobraid, og Johannes, alfanova.
Velkommen til vores podcast om KPI’er. Den er lavet i et samarbejde mellem Sune, Cobraid, og Johannes, alfanova.
Temaet for vores podcasts er KPI’er: Hvad de er for en størrelse og hvordan man kan og ikke kan bruge dem.
I denne episode snakker vi om niveauer. Vi kommer lidt ind på dynamisk systemteori og hvordan man kan forstå niveauer. Derefter snakker vi om faren ved, at man laver en KPI på et forkert niveau og hvad udfordringerne ved at lave KPI’er på lavere niveauer er.
Har du kommentarer eller spørgsmål, som fang os endelig på mail: [email protected] eller [email protected]. Du kan også skrive en kommentar herunder.
Velkommen til vores podcast om KPI’er. Den er lavet i et samarbejde mellem Sune, Cobraid, og Johannes, alfanova.
I denne episode dykker vi ned i, hvad en KPI egentlig er. Hvilke data kan man bruge og hvad skal man være opmærksom på, når man trækker på forskellige slags data. Eksempelvis fra medarbejdertilfredshedsundersøgelser, sensorer i en maskine eller fra et projektstyringsværktøj.
Har du kommentarer eller spørgsmål, kan du som altid fange os på mail: [email protected] eller [email protected]. Du kan også skrive en kommentar herunder.
Velkommen til vores podcast om KPI’er. Den er lavet i et samarbejde mellem Sune, Cobraid, og Johannes, alfanova.
Temaet for vores podcasts er KPI’er: Hvad de er for en størrelse og hvordan man kan og ikke kan bruge dem.
I denne episode snakker vi om, hvad KPI’er ud fra et psykologisk perspektiv. Ofte er KPI’er noget, der har med økonomi at gøre. Vi vil gerne brede det ud og vise, at KPI’er har andre anvendelsesmuligheder.
Har du kommentarer eller spørgsmål, som fang os endelig på mail: [email protected] eller [email protected]. Du kan også skrive en kommentar herunder.
God fornøjelse!
Administrer samtykke til cookies
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber.
Funktionsdygtig
Always active
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.